loading...

آموزش طراحي سايت و كسب و كار اينترنتي

بزرگترين علاقه من راه اندازي كسب و كار اينترنتي است كه در اين وبلاگ به شما مي آموزم كه چگونه اين كار را انجام دهيد.

بازدید : 70
11 زمان : 1399:2

۱۰ ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی

اگر به كارآفريني و راه‌اندازي يك كسب و كار علاقمنديد ولي نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد يا نگران بودجه اوليه آن هستيد، كسب و كارهاي اينترنتي گزينه‌ي خوبي براي شروع هستند. هزينه‌هاي راه‌اندازي اينگونه كسب و كارها به نسبت كم و دامنه‌ي كسب و كارهايي كه مي‌توانيد راه‌اندازي كنيد وسيع است. در اين مطلب ۱۰ ايده براي راه‌اندازي يك كسب و كار اينترنتي به علاقمندان كارآفريني ارائه شده‌است:

۱. راه‌اندازي وب‌سايت‌هاي آموزشي
با توجه به مهارت يا تخصصي خود مي‌توانيد يك وبسايت آموزشي راه‌اندازي كنيد و با ارائه‌ي محتواي مناسب آن‌را به يك كسب و كار اينترنتي تبديل كنيد. امروزه نمونه‌هاي فراواني از وبسايت‌هاي آموزشي در اينترنت موجود است. با گسترش فناوري اينترنت و گوشي‌هاي هوشمند انقلابي در حوزه‌ي آموزش در حال رخ‌دادن است. بسياري از دانشگاه‌هاي معروف دنيا وبسايت‌هاي خود را مجهز به دوره‌هاي آموزشي رايگان كرده‌اند. آموزش يك نياز دائمي است كه هيچ‌گاه به‌طور كامل برآورده نخواهد شد. پس اگر خوب عمل كنيد و محتواي باكيفيت ارائه دهيد احتمال موفقيت شما زياد است. اينجا و اينجا و اينجا چند نمونه از وبسايت‌هاي آموزشي موجود هستند.
۲. ارائه‌ي خدمات
راه‌اندازي يك كسب و كار اينترنتي بر اساس توانايي‌هاي شخصي و فروختن مهارت خود به مشتريان گزينه‌ي بعدي براي كارآفريني اينترنتي است. فرض كنيد شما توانايي طراحي لوگو داريد، يا مشاور كسب و كار هستيد يا توليدكننده اپليكيشن گوشي‌هاي همراهيد. با راه‌اندازي يك وبسايت توانايي‌هاي خود را به مشترياني كه به مهارت‌هاي شما نياز دارند بفروشيد. مهم‌ترين مزيت اين كسب و كار عدم نياز به اجاره محل كار و توانايي كار گروهي از راه دور است.
۳. توليد و فروش محصولات
در هر زمينه‌اي كه تخصصي داريد، نويسندگي، نقاشي، عروسك‌سازي، برنامه‌نويسي، برنامه‌‌سازي (صوتي و تصويري)، از اينترنت به‌عنوان بستري براي تبليغ و فروش محصولات خود استفاده‌كنيد. مهم‌ترين كار ايجاد و برقراري رابطه‌ با مشتريان بالقوه‌تان است. اعتماد كاربران اينترنتي را جلب كنيد. تصاوير واقعي محصولات را روي وبسايت خود بگذاريد، اگر امكان دارد نمونه‌ي رايگان ارسال كنيد و امكان برگشت‌دادن پول مشتري را نيز فراهم كنيد.
۴. برنامه‌هاي اجتماعي و سرگرمي
اگر توانايي اجراي برنامه‌هاي هفتگي يا ماهانه داريد، برنامه‌هايي حرفه‌اي در حوزه‌هاي اجتماعي-آموزشي و سرگرمي، مي‌توانيد وبسايتي راه بيندازيد و عضوگيري كنيد. حق عضويت ماهانه يا سالانه و تبليغات محل درآمد خوبي خواهندبود. براي اين‌كار البته بايد برنامه‌هاي باكيفيت توليد كنيد و آن‌قدر خوب باشيد تا مشتريان حاضر به پرداخت حق عضويت بشوند. به مشتريان اين اعتماد را بدهيد كه برنامه‌ها تا پايان حق عضويت آن‌ها توليد خواهندشد. كسب و كارهاي فراواني در اين حوزه وجود دارند، كه يكي از نمونه‌هاي موفق آن را از اينـــجا مي‌توانيد مشاهده كنيد.
۵. فروش رابطه‌اي (Affiliate Marketing)
فروش رابطه‌اي يكي از انواع بازاريابي است كه در آن شما محصولات ديگران را در سايت خود يا سايت‌هاي مخصوص اين كار تبليغ مي‌كنيد و به ازاي فروش يا هر مراجعه‌كننده‌اي كه به سايت مبدا مي‌فرستيد كسب درآمد مي‌كنيد. همان‌طور كه از تعريف فروش رابطه‌اي مشخص است، در اين نوع كسب و كار شما نيازي به ساخت يا توليد محصول يا خدماتي نداريد، تنها بستري براي فروش محصولات ديگران فراهم مي‌كنيد. اما در اين راه نياز به جذب كاربران و تبديل آن به مشتريان واقعي داريد و الا درآمدي نخواهيد داشت! پس تكنيك‌هاي بازاريابي را بايد فرابگيريد.
اين مقاله هم مي تواند براي شما جالب باشد مزاياي طراحي فروشگاه اينترنتي چيست؟چند نمونه از كسب و كارهايي كه بر اساس فروش رابطه‌اي بنا نهاده شده‌اند:
inspirereview.com
thegreenhead.com
thisiswhyimbroke.com
thewirecutter.com
۶. ساختن سايت و فروش تبليغ
دِرِك هالپرن (Derek Halpern) اعجوبه‌ي اين كار است. او سال‌ها پيش وبسايتي براي انعكاس اخبار ستاره‌هاي هنري و شايعات مربوط به آن‌ها راه‌اندازي كرد و بعد از چندي سايتش به محل تبليغ كسب و كارهاي ديگر تبديل شد. او اكنون موسس و مدير وبسايت SocialTriggers است كه به ارائه‌ي محتواي آموزشي مي‌پردازد. درواقع اين حوزه يكي از عمومي‌ترين حوزه‌هاي كسب درآمد اينترنتي است. رمز و راز موفقيت مطالب جذاب، استمرار و ماندگاري است.
۷. جذب اسپانسر براي محتواي توليدي برندشده
جذب اسپانسر براي محتواي توليدي گزينه‌اي هم سخت و هم راحت است! سخت از اين بابت كه براي تبديل شدن به يك برند توليدكننده‌ي محتوا در اينترنت بايد زحمت زيادي بكشيد و راحت از اين بابت كه وقتي تبديل به برند شديد اين اسپانسرها خواهند بود كه به شما مراجعه خواهندكرد. همان‌طور كه پبش‌تر اشاره شد براي اين‌كار نياز به توليد محتواي باكيفيت و مستمر داريد.
۸. مراسم
برگزاري مراسم، اعم از سمينارها يا كارگاه‌هاي آموزشي و غيره در اينترنت و يا در دنياي واقعي نيز مي‌تواند حوزه‌ي مناسبي براي كسب درآمد باشد. يكي از نمونه‌هاي موفق مايكل استلزنر (Michael Stelzner) است. او برگزاركننده‌ي جلسات آنلاين و مراسم حضوري با هزاران شركت‌كننده است. او چند سال پيش كار خود را با يك بلاگ ساده شروع كرد و اكنون بنيان‌گذار و مدير سايت socialmediaexaminer.com است.
۹. مربي‌گري
اگر توانايي مربي‌گري در حوزه‌ي روانشناسي داريد اين حوزه دامنه‌اي وسيع از كسب و كارهاي مختلف را شامل مي‌شود. هم مي‌توانيد به‌صورت كاملاً اينترنتي به اين كسب و كار مشغول شويد و خدمات مشاوره‌اي خود را در بستر اينترنت ارائه دهيد و هم مي‌توانيد با تركيب اين مهارت با انواع ديگر كسب و كارهاي اينترنتي كه در شماره‌ها بالا بدان اشاره شد ضمن تبديل كردن خود به يك برند، اسپانسر بگيريد يا در دنياي واقعي سمينار يا كارگاه آموزشي برگزار كنيد.
۱۰. خلاق باشيد!
روش‌هاي ديگري نيز براي كسب درآمد در اينترنت وجود دارد. كافي است به قابليت‌هاي خود و نيازهاي موجود دقت كنيد و يا روند فعلي كاربراني كه به آنها دسترسي داريد (يا مي‌توانيد پيدا كنيد) را بررسي كنيد و بر آن اساس ايده‌اي جذاب توليد كنيد. مثلاً اين يكي از نمونه‌هاي خلاقانه براي كسب درآمد از اينترنت است. نكته‌ي مهم شناخت مشتريان بالقوه، شناخت بازار و آشنا بودن به مسائل فرهنگي بازار مورد نظر است.

منبع : هميار توسعه

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 174
  • بازدید کلی : 2747
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی