loading...

آموزش طراحي سايت و كسب و كار اينترنتي

بزرگترين علاقه من راه اندازي كسب و كار اينترنتي است كه در اين وبلاگ به شما مي آموزم كه چگونه اين كار را انجام دهيد.

بازدید : 171
11 زمان : 1399:2

در سال‌هاي اخير استفاده از محتواي ويدئويي افزايش قابل توجهي داشته و ويدئو در سال 2018 به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي بازاريابي محتوا، بسيار رقابتي و محبوب‌ شده است. اگر كسب و كار شما هنوز يك كمپين بازاريابي ويدئويي را معرفي نكرده است، شما بسيار عقب هستيد. اما توليد ويدئو فقط شروع كار است. مرحله بعدي و احتمالا مهمترين گام، بهينه‌سازي محتواي آن براي موتورهاي جستجوست. بدون سئو ويدئو براي كسب و كار، ويدئوهاي شما رتبه بالايي در يوتيوب، گوگل و موتورهاي جستجوي مشابه نخواهند گرفت. در صورتيكه هيچ كس نتواند محتواي شما را پيدا كند، تقريبا شما هيچ نرخ تبديلي را تجربه نخواهيد كرد.

سئو ويدئو چيست؟

استاندارهاي سئو به سادگي ويدئوي شما را براي ايندكس شدن بهينه‌سازي مي‌كند و آن را در صفحه نتايج موتور جستجو براي جستجوي كلمه كليدي مرتبط رتبه‌بندي مي‌كند. استراتژي‌هاي بهينه‌سازي بسياري وجود دارد كه منجر مي‌شود ويدئوي شما شانس بيشتري براي رتبه بندي داشته باشد كه در اين مقاله بيان مي‌شود. همانطور كه گفته شد، در چند سال گذشته بازاريابي ويدئويي در كسب و كارها محبوبيت بيشتري يافته است. هنگامي كه بازاريابان در اواخر سال 2000، شروع به دست گرفتن دوربين‌هاي DSLR كردند، فيلم‌هاي خود را براحتي توليد مي‌كردند و به صورت آنلاين (به لطف يوتيوب) بدون داشتن هيچ مدركي در فيلمبرداري در سايت قرار مي‌دادند. در حال حاضر نمي‌توانيم اينترنت را بدون تماشاي ويدئو مرور كنيم و همه ما در جيب‌هاي خود تلفن همراه داريم كه مي‌توانيم فيلم‌هاي باكيفيتي را در همه جا بگيريم. با انفجار ويدئويي، بسيار سخت شده است كه در نتايج جستجوي جهاني رتبه كسب كنيم.

«همه وبسايت‌ها مي‌توانند در تب ويدئو رتبه بگيرند، اما همه نمي‌توانند در يك جستجوي جهاني با يك ويدئو رتبه بندي شوند». جهت كسب رتبه براي ويدئوي خود در جستجوي جهاني بايد كارهاي زيادي را براي اعتبار وبسايت‌تان، نحوه تمركز ويدئويي و نحوه رتبه‌بندي آن براي جستارهاي مرتبط با ويدئو انجام دهيد. توصيه مي‌شود تمركز زيادي براي جستجوي جهاني نكنيد، بلكه به جاي آن به رتبه‌بندي بالايي در جستجوي ويدئويي دست يابيد.

هر چند ممكن است اساس تكنيك‌هاي سئو در ويدئو را بدانيد، مانند استفاده از كلمات كليدي و بهينه‌سازي تگ عنوان، اما بايد به اين نكات مهم سئو براي ويدئو توجه كنيد :

تكنيك‌هاي سئو ويدئو

1- محتوايتان را بهينه‌سازي كنيد؛

زياد غرق سئو نشويد كه مي‌تواند به استراتژي شما لطمه بزند. مهم نيست كه چقدر خوب در سئو هستيد، اين فقط بخشي از معادله است. اگر افراد نتوانند محتواي شما را مشاهده كنند، پس هدف چيست؟ محتواي ويدئويي و سئو با همديگر مي‌توانند قابليت مشاهده برند شما را افزايش دهند. به منظور بهينه‌سازي محتواي خود، مطمئن شويد كه «قابل اشتراك‌ گذاري» و «لينك پذير» مي‌باشد. به عبارت ديگر محتواي مرتبط و آموزنده ارائه دهيد تا افراد ترغيب به اشتراك‌گذاري شوند و ناشران تشويق شوند تا به شما لينك دهند. ويدئو شما بايد داراي كيفيت بالا، جذاب، گيرا و ارزشمند براي خواننده باشد تا بيشترين رشد ارگانيك را داشته باشد. با توليد محتواي بهينه شده براي اشتراك گذاري، شانس بيشتري براي دستيابي به چنين نتايجي خواهيد داشت و در نتيجه ويدئوي شما اعتبار بيشتري در گوگل خواهد داشت.

2- بر روي بهينه‌سازي موبايل تمركز كنيد؛

بهينه‌سازي ويدئو براي موبايل به بخش اصلي سئو تبديل شده است. دو سال پيش، مشاهده ويدئو در موبايل از مشاهده ويدئو بر روي دسكتاپ پيشي گرفت و اين شكاف و فاصله بسيار زياد شده است. اگر چه مشاهده ويدئو در دسكتاپ يك جنبه اصلي هدايت ترافيك باقي مانده، اما كمپين سئو ويدئو شما بدون بهينه‌سازي موبايل از بين خواهد رفت.

بيشتر بخوانيد : تكنيك هاي سئو كلاه سفيد

بهينه سازي ويدئو براي موبايل

اطمينان حاصل كنيد كه وبسايت شما و ويدئو پلير پاسخگو (ريپانسيو) به مشاهده موبايل باشد. بسياري از سرويس‌هاي خدمات ميزباني به طور اتوماتيك بهينه‌سازي موبايل را براي همه محتواي شما ارائه مي‌دهند. همچنين ويدئوي شما را بر روي يوتيوب و پلتفرم‌هاي مشابه منتشر مي‌كنند كه به طور خودكار براي مشاهده بر روي موبايل بهينه‌ مي‌شود. به دليل اينكه بيش از نيمي ويدئوهاي ديجيتال بر روي دستگاه‌هاي موبايل مشاهده مي‌شوند، بهينه‌سازي ويدئوي بومي شما براي مصرف موبايل باعث افزايش ترافيك خواهد شد.

3- قابليت پيش نمايش يا Thumbnail فايل هاي عكس و ويدئو را بهينه‌سازي كنيد؛

اگر چه گوگل به شما رتبه بالاتري بابت قابليت Thumbnail نخواهد داد، اما اين قابليت به طور قابل توجهي بر روي موفقيت شما به دليل به دست آوردن كليك تأثير مي‌گذارد. قابليت Thumbnail به تصاوير كوچكي گفته مي‌شود كه از روي يك تصوير اصلي و يا فريمي از يك ويدئو ساخته شده و به كاربران براي پيدا كردن محتواي تصويري مورد نظر خود در ميان انبوه زيادي از تصاوير و ويدئوها كمك خواهد كرد. اطمينان حاصل كنيد قابليت Thumbnail چشمگير و جذاب و پيش‌بيني كننده محتوا در ويدئو باشد. يك پيش نمايش يا thumbnail جذاب منجر مي‌شود كه مشاهده كنندگان بيشتر تمايل داشته باشند تا در مورد ويدئو بدانند.

da klhda

برخي از ويژگي‌هايي كه يك thumbnail مؤثر را ايجاد مي‌كند شامل رنگ‌آميزي، داستان گونه بودن، مهيج بودن و برند بودن مي‌باشد. واترمارك يا لوگو بر روي Thumbnail خود همچنين به كاربران بالقوه نشان مي‌دهد كه اين يك ويدئوي حرفه‌اي است و از اين رو يك محتواي باكيفيت را تضمين مي‌كند. به اين دليل كه Thumbnail اولين چيزي است كه مخاطب بالقوه مي‌بيند، وقت صرف كنيد تا آن را بهينه‌سازي كنيد كه اين امر منجر مي‌شود تا كليك بسيار زيادي ويدئوي شما دريافت كند.

4- ويدئوهاي خود را بر روي پلتفرم‌هاي متعدد آپلود كنيد؛

فقط ويدئوهاي خود را در هاستينگ خودتان (وبسايت) نگذاريد، بلكه بر روي شبكه‌هاي ويدئويي ديگر هم آپلود كنيد. هنگامي كه ويدئويي را مستقيما در سايت خود بارگذاري كرده و در دسترس كاربران قرار مي‌دهيد مي‌تواند شانس شما را در بدست آوردن جايگاه خوب در جستجوي ويدئوي گوگل افزايش دهد. همچنين ويدئويي كه در صفحه فرود شما مي‌باشد تأثير بالايي در افزايش نرخ تبديل دارد. بنابراين وقتي بهتر است از ويدئوي كوتاه و با حجم مناسب استفاده كنيد زيرا ويدئوي طولاني شانس ديده شدن آن توسط كاربر را به طور قابل توجهي كاهش مي‌دهد. همچنين ثانيه‌هاي اول ويدئو بسيار مهم است كه جذاب باشد زيرا كاربران در اين زمان تصميم مي‌گيرند كه ويدئو را تا آخر تماشا كنند و يا نكنند.

صفحه وب24 در آپارات

اما به غير از وبسايت خود، ويدئوهاي شما بايد حداقل در يوتيوب و يا آپارات هم آپلود شوند. يوتيوب كليد رتبه گرفتن ويدئوهاي شما در نتايج جستجو مي‌باشد و در حال حاضر دومين موتور جستجوي دنيا پس از گوگل است. اما در ايران پس از گوگل، آپارات دومين سايت پربازديد است. علاوه بر اين، آپلود در اين سايت‌ها باعث مي‌شود ويدئوهاي شما بيشتر ديده شوند و رتبه‌بندي شما بهبود مي‌يابد، يك لينك از ويدئوي خود را در تمام شبكه‌هاي اجتماعي خود ارسال يا آپلود كنيد. به عبارت ديگر، ويدئوهايي كه در آپارات و يوتيوب بارگذاري مي‌شوند شانس بيشتري براي بدست آوردن جايگاه در گوگل دارند. از اين رو هنگامي كه يك ويدئو را در آپارات يا يوتيوب قرار مي‌دهيد و اين ويدئو همزمان در وبسايت شما قرار دارد، مي توانيد در بخش توضيحات ويدئو در آپارات يا يوتيوب، لينك ويدئو موجود در وبسايت خود را قرار داده تا بدين ترتيب بازديدكنندگان را از آپارات به وبسايت خود هدايت كنيد و بازديدكنندگان را به مشتري نزديك‌تر كنيد. هر چه مكان‌هايي كه ويدئوي خود را آپلود مي‌كنيد بيشتر باشد دفعات بيشتري گوگل آن را تشخيص خواهد داد و شانس بيشتري وجود دارد تا كاربران آن را بيابند.

5- متن خود را بر روي پلتفرم‌هاي مختلف، كمي متفاوت تايپ كنيد؛

هنگامي كه ويدئوي خود را بر روي پلتفرم‌هاي مختلف منتشر كرديد، فقط به آنجا بسنده نكنيد. به جاي كپي كردن و چسباندن (pasting) وضعيت‌هاي مشابه بروزرساني، توضيح ويدئو يا حتي تگ عنوان را تغيير دهيد. به جاي قرار دادن همه تخم‌مرغ‌هاي خود در يك سبد (همه منابع خود را در يك چيز يا مكان متمركز نكنيد)، شانس رتبه‌بندي خود را با استفاده از كلمات كليدي مختلف در تمام نسخه‌هاي مختلف توضيحات ويدئويي خود بهبود بخشيد.

شما نبايد يك توضيح كاملا جديد براي هر پلتفرم تايپ كنيد اما مي‌توانيد طول، كلمات كليدي و calls-to-action متن را تغيير دهيد. امتحان كنيد با چه عناوين و كلمات كليدي به بهترين شكل كار مي‌كند. براي مثال «ويدئوهاي مرتبط با نكات پختن» ممكن است مؤثرتر از «نكات آشپزي» جهت بدست آوردن رتبه براي ويدئوي شما باشد. عناوين، توضيحات، تگ‌ها و thumbnailهاي مختلف را ايجاد كنيد تا ويدئوي شما شانس بيشتري براي رتبه‌بندي با توجه به كلمات كليدي جستجو شده توسط مشاهده‌كنندگان داشته باشد.

6- كپشن‌ يا توضيحات را به ويدئو اضافه كنيد؛

به دليل اينكه گوگل يك پايگاه داده‌اي (ديتابيس) از متن است، با ضميمه كردن متن بيشتر به ويدئوي خود، موتورهاي جستجو بهتر مي‌توانند شما را تشخيص دهند. به عبارت ديگر، هنگامي كه يك پست يا مطلبي در صفحات وبسايت مي‌گذاريد موتورهاي جستجو تمامي محتوا را مي‌توانند مشاهده و بررسي كنند اما در ويدئوها تنها توضيحات و عناوين هستند كه موتورهاي جستجو قادرند آنها را بررسي كنند و كراول‌هاي گوگل نمي‌توانند محتواي ويدئو را بررسي كنند. بنابراين كپشن‌ها و توضيحات به ويدئوي شما قدرت قابل توجهي نسبت به رقبايتان مي‌دهد. سعي كنيد در توضيحات، عناوين و تگ‌هاي متا تا حد امكان از كلمات كليدي مرتبط استفاده كنيد و براي هر ويدئو متن و يا توضيحات مفيد و اختصاصي بنويسيد. با رعايت اين نكات سئو و آپلود ويدئوهاي خود در آپارات، به پروژه‌هاي ويدئويي شما كمك خواهد كرد تا رتبه بيشتري با هر جستجوي گوگل داشته باشيد.

با ضميمه كردن متن بيشتر به ويدئوي خود تا آنجا كه ممكن است، آن را به فرمت مناسب جهت شناسايي توسط گوگل تبديل خواهيد كرد كه اين به نوبه خود منجر به شناسايي بيشتر شما مي‌شود.

7- از فرمت مناسب ويدئو استفاده كنيد؛

مي‌توانيد از VideoObject Schema استفاده كنيد تا فرمت ويدئوي شما بهينه سازي شود. ابزارهاي وردپرس و گوگل به شما اين امكان را مي‌دهد تا نشانه گذاري ويدئوي خود را با همان اطلاعات مرتبط‌ تا حد امكان زيباسازي كنيد.

بيشتر بخوانيد : سئو داخلي (On-Page SEO) چيست و شامل چه مواردي مي شود؟

 استفاده از فرمت مناسب براي ويدئو

فرمت‌هاي ويدئويي كه بيشترين اطلاعات متني را دارند يكي از بهترين روشهاي سئو براي ويدئو مي باشند. همانطور كه در بالا ذكر شد، محتواي بيشتر براي يك ويدئو باعث مي شود كه موتورهاي جستجو بتوانند بهتر ويدئو را شناسايي كنند كه منجر مي‌شود پتانسيل بالاتري براي رتبه‌دهي داشته باشد.

با استفاده از يك فرمت ويدئوي خاص و همچنين اضافه كردن متن بيشتر به ويدئوي خود ويدئوي شما اعتبار بيشتري بر روي موتورهاي جستجو به دست مي‌آورد.

8- از پلتفرم درست استفاده كنيد؛

در حال حاضر بيشتر نتايج جستجويي كه از طرف گوگل به كاربر پيشنهاد مي‌شود شامل يك ويدئو است كه بيشتر آنها از سايت آپارات و يوتيوب مي‌باشند. اما به دليل محدوديت دسترسي كاربران ايراني به يوتيوب، ما در ادامه به بيان تكنيك‌هاي سئو ويدئو در آپارات مي‌پردازيم. با ايجاد يك كانال رسمي در آپارات، كليه اطلاعات مهم مانند آدرس سايت را در آن قرار دهيد. همچنين برچسب‌گذاري ويدئو را بر اساس محتواي آن و نياز مخاطبان خود انجام دهيد. به طور كلي پلتفرمي كه نبايد براي ويدئو استفاده كنيد، فلش است. موتورهاي جستجو در صورتي كه ويدئوي شما بر روي فلش پخش شود نمي‌توانند آن را شناسايي كنند. علاوه بر اين فلش منجر به ناراحتي بسياري از كاربران اينترنت مي‌شود. بنابراين بايد سعي كنيد از فلش بر روي وبسايت خود استفاده نكنيد تا تجربه كاربر پسندانه بيشتري داشته باشيد. همچنين استفاده از پلتفرم‌هاي قديمي ممكن است منجر به عدم مشاهده ويدئوي شما شود.

9- تحقيقات لازم را انجام دهيد؛

درست است، نتايج شگفت‌انگيز با كار سخت همراه است. شما نمي‌توانيد يك كمپين بازاريابي ويدئويي را با بي‌دقتي و بدون تحقيات لازم شروع كنيد و از آن انتظار داشته باشيد به همان اندازه‌ كمپيني موفق باشد كه براي يك استراتژي سئو ويدئو تحقيق كرده است.

بيشتر بخوانيد : معرفي ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ

انجام تحقيقات لازم براي انتشار ويدئو

گام بعدي براي فراگيري نكات بيشتر در مورد سئو ويدئو شامل خواندن وبلاگ‌هاي ويدئو ماركتينگ و سئو است. انجمن‌ها و گروه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي را براي نكات سئو ويدئو تازه و ايده‌هاي بازاريابي بررسي كنيد. حتي اگر تصميمي بگيريد شخص ديگري سئو ويدئو شما را انجام دهد، داشتن دانش پايه در مورد آنچه كه بايد انجام دهيد مفيد است. كسب دانش گسترده و مفصل از سئو ويدئو لازم است تا نتايج رضايت بخشي را بدست آوريد تا بتوانيد قابليت اطمينان و اعتبار را براي بينندگان خود فراهم كنيد.

10- با هم كار كنيد؛

مهم نيست كه چه تعداد مشترك در كانال آپارات يا يوتيوب شما وجود دارد، همكاري با همديگر مهم است. همكاري‌ها نه تنها مواجه شدن با مخاطب هدف شما را افزايش مي‌دهد بلكه سئو را با ايجاد لينك بيلدينگ بهبود مي‌بخشد. تمام همكاران مشاركتي شما بايد موافقت كنند كه يك لينك در توضيحات مبادله شود يا به اشتراك گذاري ويدئوهاي شما را در كانال ديگران انجام دهند. گوگل تشخيص خواهد داد كه كانال و ويدئوهاي شما توجه بيشتري از ديگر كاربران داشته است و همين امر به نوبه خود باعث بالا رفتن رتبه شما در گوگل مي‌شود.

11- بازخورد مشاهده كنندگان ويدئو را الويت‌بندي كنيد؛

دستيابي به موفقيت براي كسب و كارهاي خود جذب مشكل و حتي غير ممكن است. هر چه بيشتر بر روي مخاطبان و يا مشتريان خود تمركز كنيد، سئوي ويدئوي شما در گوگل بهتر خواهد بود.

فرمول رتبه‌بندي يوتيوب با توجه به تعداد لايك‌ها، كامنت‌ها و اشتراك گذاري دريافتي يك ويدئو مي‌باشد. مهم نيست كه چگونه به خوبي سئوي ويدئوي شما در يوتيوب يا آپارات انجام شده، ويدئوهاي شما در صورتي كه افراد از آن لذت نبرند رتبه نمي‌گيرد. بازديدكنندگان خود را تشويق كنيد كه بازخوردهاي مثبتي داشته باشند تا بر اين اساس آپارات و يوتيوب، گوگل محتواي شما را ارزش گذاري كنند. هرچه بازخورد دريافتي مشاهده كنندگان ويدئوي شما بيشتر باشد موتورهاي جستجو بيشتر به شما اهميت مي‌دهند.

12- در انتشار ويدئو، بروز باشيد؛

هر چه بر روي موتورهاي جستجو معتبرتر و يا داراي اعتبار بيشتري باشيد، رقباي شما به شدت افزايش خواهند يافت. بهترين راه براي اينكه بروز باشيد و از رقباي خود تقليد نكرده باشيد اين است كه يك زاويه جديدي از موضوعي محبوب ارائه دهيد. اين كار ويدئوي شما را در موتورهاي جستجو محبوب خواهد كرد. تماشاگران توسط ويدئوي شما به دليل موضوع بروز و جالب، جذب و مبهوت خواهند شد و شما رقباي خود را با ارائه ويدئوي گيرا كاهش خواهيد داد. گوگل به اخبار بروز و جذاب توجه مي‌كند به طوري كه با پرداختن به موضوعات محبوب در حوزه كاري خود رتبه‌تان را در گوگل بهبود مي‌بخشيد.

نتيجه‌گيري

ويدئوها بايد بتوانند در كمترين زمان ممكن توجه كاربران را به خود جلب كنند. ويدئوهايي داراي كيفيت بهتر شانس بهتري دارند تا به نتايج بالا در موتورهاي جستجو برسند. همچنين ويدئو بايد با كلمه كليدي مورد جستجو توسط كاربر مرتبط باشد و براي كاربر مفيد باشد تا بتواند رتبه خوبي در گوگل كسب كند.

منبع : وب 24

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 176
  • بازدید کلی : 2749
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی