loading...

آموزش طراحي سايت و كسب و كار اينترنتي

چه زماني پنالتي گوگل رخ مي دهد؟ پنالتي گوگل زماني رخ مي دهد كه يكي از الگوريتم هاي گوگل فعاليت سايت شما براي رسيدن به رتبه هاي بالاي گوگل را غير قانوني تشخيص ده

بازدید : 52
11 زمان : 1399:2

چه زماني پنالتي گوگل رخ مي دهد؟

پنالتي گوگل زماني رخ مي دهد كه يكي از الگوريتم هاي گوگل فعاليت سايت شما براي رسيدن به رتبه هاي بالاي گوگل را غير قانوني تشخيص دهد. به اين ترتيب سايت شما رتبه خود در گوگل را از دست داده و در وب مستر به شما اطلاع داده مي شود كه به چه دليل سايت شما از نتايج جستجو حذف شده است. براي خروج از گوگل پنالتي شما بايد به كارشناسان گوگل يك پيام بدهيد و توضيح دهيد و آنها را قانع كنيد كه سايت شما از راه هاي غير قانوني استفاده نكرده است.

چه زماني پنالتي گوگل رخ مي دهد؟

پنالتي گوگل زماني رخ مي دهد كه يكي از الگوريتم هاي گوگل فعاليت سايت شما براي رسيدن به رتبه هاي بالاي گوگل را غير قانوني تشخيص دهد. به اين ترتيب سايت شما رتبه خود در گوگل را از دست داده و در وب مستر به شما اطلاع داده مي شود كه به چه دليل سايت شما از نتايج جستجو حذف شده است. براي خروج از گوگل پنالتي شما بايد به كارشناسان گوگل يك پيام بدهيد و توضيح دهيد و آنها را قانع كنيد كه سايت شما از راه هاي غير قانوني استفاده نكرده است. توجه داشته باشيد كه اين پيام ها توسط كارشناسان گوگل بررسي و صحت مطالب آن بررسي مي شود. وب سايت هايي كه از طرف گوگل شامل جريمه مي شوند و اسپم مي شوند، با توجه به نوع جريمه شدن اتفاقات خاصي براي آنها مي افتد. به عنوان مثال سايتي كه از طرف الگوريتم پنگوئن اسپم شناخته شده است، ممكن است از نتايج گوگل به ازا كلمه كليدي كه لينك هاي اسپم ورودي دريافت كرده است، حذف شود. همچنين سايت هايي كه از طرف پاندا و ساير الگوريتم هاي ضد اسپم جريمه مي شوند، پيام گوگل را مبني بر manual action دريافت مي كنند و بايد مشكل را برطرف كرده و به گوگل پاسخ دهند. در ادامه اين مقاله به نكات مختلف در مورد پنالتي گوگل مي پردازيم و به شما توضيح خواهيم داد كه چگونه مي توانيد سايت خود را از پنالتي گوگل خارج كنيد.

پنالتي گوگل چيست

پنالتي گوگل چيست؟

يكي از راه هاي جلوگيري از پنالتي شدن در گوگل رعايت قوانين گوگل است.الگوريتم هاي گوگل نبايد فعاليت هاي سايت شما را غير قانوني تشخيص دهند. گوگل در واقع سايت هايي كه از روش هاي نادرست و فريب آميز به دنبال بهبود رتبه خود هستند را شناسايي كرده و آنها را جريمه مي كند، در درجه اول است بهتر است با الگوريتم هاي ضد اسپم گوگل آشنا شويم، برخي از اين الگوريتم ها عبارتند از :

الگوريتم هاي گوگل و گوگل پنالتي

پنالتي گوگل با الگوريتم گوگل پاندا

پانداي گوگل مطمئن مي شود كه محتواي سايت شما با ارزش است. اين الگوريتم درست مانند يك پانداي واقعي كه ماهي هاي درشت را تشخيص مي دهد. محتواي سايت شما را بر اساس تعداد كلمه و نسبت كلمه به تگ هاي HTML و همچنين براي كپي نبودن محتوا بررسي مي كند. اگر سايت شما از اين سنجش سر بلند بيرون بيايد مشكلي نخواهيد داشت. در غير اين صورت ممكن است با پنالتي شدن روبرو شويد.

پنالتي گوگل با الگوريتم گوگل پنگوئن

سايت هاي اسپم و سايت هايي كه براي تبليغ ساير سايت ها ايجاد شده اند. توسط اين الگوريتم شناسايي مي شوند. اين الگوريتم مسئول پي گيري لينك هاي ورودي و خروجي به يك سايت است. لينك هايي ناگهاني بيش از حد مي تواند شما را با پنالتي شدن در گوگل روبرو كند.

پنالتي گوگل با الگوريتم مرغ مگس خوار

اين الگوريتم ارتباط بين محتوا و كلمات كليدي را بررسي مي كند. ساز و كار اين الگوريتم به اين صورت است كه: اولين كلمه كليدي شما را بعنوان كلمه كليدي اصلي در نظر گرفته و سپس تعداد تكرار كلمه كليدي در محتوا را مي شمارد. اين الگوريتم به ازدياد بيش از حد كلمات كليدي در متن هم حساس است. در صورتي كه در متني تعداد كلمه كليدي كم و يا بيش از حد از استفاده شده باشد. متن را اسپم تشخيص مي دهد.

خروج از گوگل پنالتي

راهكار هاي اصولي براي جلوگيري از پنالتي گوگل

در بالا گفتيم كه براي جلوگيري از پنالتي شدن در گوگل بايد الگوريتم هاي گوگل را بشناسيم. حالا ما با اصول كلي كار با الگوريتم هاي گوگل آشنا شديم، براي جلوگيري از پنالتي شدن سايت بر اساس اين الگوريتم ها چه بايد كرد؟

تاثير محتواي سايت در پنالتي شدن در گوگل

اگر بخواهيم در يك جمله نحوه نوشتن محتواي مناسب را براي سايت توضيح دهيم بايد بگوييم كه: محتوايي بنويسيد كه كاربر واقعي علاقه مند به خواندن آن باشد. اين جمله بظاهر ساده تمام قواعد محتوا گذاري را تعيين مي كند. براي تهيه محتواي مناسب بايد يك استراتژي محتوا داشته باشيم. اما استراتژي محتوا چيست؟ استراتژي محتوا راهكاري است كه شما براي سايت خود ايجاد مي كنيد، و طي آن راهكار، مشخص ميكنيد كه هر محتوايي كه براي سايت ايجاد مي شود. بايد داراي چه خصوصياتي باشد. مثلا تعيين مي كنيد كه مطالبي كه در يك سايت تبليغ مبلمان قرار ميدهيد به صورت آموزش هاي ساده و كاربردي نگهداري از مبلمان، توضيح كيفيت بخش هاي مختلف بصورت عامه فهم و... باشد. به اين ترتيب هر كسي براي اين سايت مطلبي تهيه كند. ميداند بايد مطلب خود را در چه چارچوبي بنويسد.

محتواي سايت بايد ارزش خواندن داشته باشد. گوگل محتواي كوتاه را فاقد ارزش خواندن ميداند و كاربر محتواي بلند را فاقد ارزش خواندن ميداند. با اين تناقض چه بايد كرد؟ گفتيم كه بايد طرف مخاطب واقعي را بگيريم ولي از طرفي حجم كم مطالب سايت ممكن است به پنالتي شدن سايت ما بي انجامد. يكي از راه ها اين است كه خلاصه اي از مطلب را در مقدمه مقاله بياوريد. اصولا در مقاله نويسي حرفه اي هم ما يك خلاصه از مقاله را در ابتدا ارائه ميدهيم. همين راهكار مي تواند اين تضاد را در وب حل كند. مخاطب واقعي شما كه علاقه اي به خواندن متن بلند ندارد با خواندن همان خلاصه مطلب را دريافته و بسراغ ديگر مطالب سايت ميرود. مخاطبي كه بخواهد تمام متن را بخواند هم براحتي تمام متن را مطالعه ميكند. گوگل هم به مقاله پرحجم مد نظر خود ميرسد. يكي از نكاتي كه بارها در باره محتوا گفته ايم ويرايش مجدد مقاله براي مخاطب واقعي است. اغلب محتوا نويسان وب وسواس كلمه كليدي دارند. بنابراين در انتها مقاله را بازخواني كنيد و مطمئن شويد بكاربردن كلمات كليدي خوانايي مقاله را كاهش نداده باشد.

پنالتي شدن سايت توسط گوگل در اثر بك لينك ها

ما از تاثير بك لينك در سئو آگاهيم و از طرفي همه ما سايت هايي كه با بك لينك هاي بي ربط در گوگل رتبه گرفته اند را ديده ايم. گوگل سعي دارد كه سايت هايي كه در رتبه هاي بالا قرار دارند. از نظر كاربر واقعي جذاب و پر محتوا باشند. يكي از شرط هايي كه گوگل براي جذابيت واقعي يك سايت چك ميكند. اسپم نبودن سايت است. محتواي حجيم مي تواند متني بي سر و ته و بدون خواننده واقعي باشد. با توجه به هزينه هاي بالاي راه اندازي و نگهداري سايت. قطعا صاحبان سايت از راه اندازي سايت هدفي داشته اند. لينك هاي خارجي يكي از مهمترين عواملي است كه گوگل با كمك آن اسپم بودن سايت را تشخيص مي دهد. اگر سايت شما بسيار پرمحتوا و پر مخاطب باشد. ولي ميزان ماندگاري مخاطب در سايت شما كم و تعداد بك لينك خارجي شما زياد باشد. سايت شما از نظر گوگل اسپم تشخيص داده شده و از نتايج گوگل حذف مي شود. تعداد زياد بكلينك خارجي ميتواند براي يك سايت در حكم مرگ آن باشد. براي پرهيز از تاثير منفي الگوريتم گوگل پنگوئن بهتر است تا قبل از ايجاد محتوا هاي كاربر پسند و افزايش تعداد بازديد سايت از لينك دادن خارجي بپرهيزيد. پيشنهاد ما عدم دادن لينك خارجي تا رسيدن به رتبه الكساي زير يك ميليون و رسيدن به رتبه صفحه نخست براي ده كلمه دو حرفي است. بهتر است از ايجاد RSS هاي خارجي در سايت هم در تا رسيدن به اين سطح بپرهيزيد.

پنالتي گوگل در اثر ميزان ارتباط محتوا با كلمات كليدي

گوگل فوق العاده هوشمند است مثلا كلماتي مانند روتوش عكس، اديت تصوير، حذف نويز از عكس، رنگ كردن مو بصورت ديجيتال با كلمات آموزش فتوشاپ و آموزش عكاسي مرتبط تشخيص داده ميشوند. بنابراين براي جريمه نشدن توسط گوگل كافيست كه عناوين داخل سايت با كلمه كليدي سايت واقعا مرتبط باشد. نيازي به رعايت هيچ مورد ديگري براي جريمه نشدن نيست. ولي براي گرفتن رتبه بهتر در گوگل بهتر است عين كلمه كليدي اصلي سايت در ابتداي عناوين بكار رفته باشد.

پنالتي گوگل را چگونه تشخيص دهيم؟

اگر سايت ما ناگهان از صفحه نتايج جستجوي گوگل حذف شد چگونه مطمئن شويم كه مشكل از پنالتي شدن سايت است؟ يكي از بهترين راه ها ثبت سايت در گوگل وب مستر است. با ثبت سايت در وب مستراطلاعات مفيدي از سايت دريافت مي كنيد، كه به مديريت سايت كمك خواهد كرد. اگر سايت با گوگل پنالتي مواجه شده باشد براحتي ميتوانيد در گوگل وب مستر اين مسئله را متوجه و رفع كنيد. مت كاتس در يوتيوب ويدئويي براي نحوه تشخيص پنالتي شدن در گوگل ارائه داده است. امكان ارائه همه آن در اين مقاله ممكن نيست اين ويدئو توسط سايت https://support.google.com به عنوان رفرنس در زمينه وب مستر Manual ارائه گرديده است و قطعا منبع قابل استنادي است. بطور خلاصه ميتوانيم بگوييم براي اينكه متوجه پنالتي شدن سايت خود در گوگل بشويد مراحل زير را طي كنيد. اين مراحل هنگاميكه يك دامنه جديد خريده ايد نيز بايد انجام شود:

  • ثبت سايت در گوگل وب مستر
  • از پنل سمت چپ كليك روي گزينه search traffic و سپس انتخاب manual action
  • اگر در اين قسمت پيامي مبني بر اسپم بودن سايت دريافت كرده ايد، سايت شما اسپم تشخيص داده شده است.

موتورهاي جستجو چگونه سايت شما را مي بينند؟

در نظر داشته باشيد كه نحوه خواندن محتواي سايت شما توسط روبات خزنده موتور جستجو و كاربران با هم متفاوت است. قوانين مرورگرها بر دو اساس شكل مي گيرد :

  1. از ديد فني : كه مرتبط به مباحث فني و طبق اصول براي شناسايي موتورهاي جستجوگر مي باشد.
  2. از ديد كاربران مرورگر : اين ديدگاه براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند زيرا اگر سايت شما از لحاظ فني عالي باشد اما به نحوي نباشد كه كاربر را به خود جذب كند و كاربر به محض ورود به سايت از آن خارج شود، موتورهاي جستجو رتبه بالايي براي آن سايت درنظر نخواهد گرفت.

در حقيقت براي بدست آوردن رتبه بالا در گوگل نيازمنديم كه دو اصل فوق را به درستي و با كيفيت دنبال كنيم. از لحاظ فني بايد زمان، دقت، تجربه و دانش بالايي را در سئو و بهينه سازي سايت به دست آوريم. اما يكي از موضوعات مهم در زمينه سئو كه باعث بالا بردن رتبه سايت مي شود، كيفيت و جذابيت مطالب و محتوايي مي باشد كه در سايت قرار مي گيرد.

سئو كلاه سياه باعث جريمه شدن سايت در گوگل مي شود؟

بسياري از تازه كاران و يا افرادي كه در زمينه سئو فعاليت ميكنند از راه هايي استفاده ميكنند كه قوانين گوگل را زير پا مي گذارند و رتبه سايت را بالا مي برند. گوگل اين نوع سئو را، سئو كلاه سياه black hat seo نامگذاري كرده است.كه به طور مفصل در مقاله سئو كلاه سياه / سئو سياه چيست؟ توضيح داده شده است. در اين روش ممكن است سايت در زمان كوتاهي به جايگاه خوبي در صفحات گوگل دست پيدا كند اما امروزه گوگل بسيار هوشمندانه عمل ميكند و دير يا زود متوجه سرپيچي از قوانين مي شود و بايد منتظر جريمه گوگل و پنالتي شدن سايت توسط گوگل بود.

استراتژي هاي سئو كلاه سياه

در ادامه به قوانين گوگل و راهكار هايي براي جلوگيري از جربمه گوگل ميپردازيم:

  1. از لحاظ سئو اين موضوع حائز اهميت است كه از صفحات داخلي به صفحه اصلي (صفحه خانگي) سايت لينكي قرار داده شود اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه استفاده بيش از حد اين موضوع سايت شما را به خطر مي اندازد و ممكن است با جريمه گوگل مواجه شويد. براي استفاده مناسب از اين قابليت ميتوانيد به مقاله 19روش كاهش نرخ پرش مراجعه نماييد. جريمه گوگل در اين شرايط به اين صورت است كه صفحاتي كه از لحاظ فني مناسب نيست را از ليست نتايج جستجو حذف كند بنابراين اگر مطالب مفيدي هم داشته باشيد و قوانين گوگل را به درستي رعايت نكرده باشيد ممكن است برخي از صفحات سايت جريمه شود.

  2. هرچه تعداد سايت هايي كه لينك بيشتري به سايت شما بدهند از لحاظ سئو براي سايت شما مناسب تر است. هرچه اين لينك ها به طور طبيعي و مرتبط با موضوع سايت شما باشد بهتر است. در برخي از سايت ها ميتوان هزينه اي پرداخت كرد تا لينك سايت شما را در سايت خودشان قرار دهند. گوگل خواهان گرفتن لينك به طور طبيعي و درست است بنابراين صرف هزينه براي گرفتن بك لينك به شما ضرر بزند و علاوه بر پرداخت هزينه، سايت شما را هم در ليست اسپم گوگل قرار دهد. بنابراين سعي كنيد آنقدر سايت خود را از لحاظ ساختار دروني و ساختار فني قوي كنيد كه مورد توجه موتورهاي جستجو قرار گيرد.

تبادل لينك - پنالتي شدن سايت در گوگل

3. از سايت هاي بي كيفيت لينك نگيريد. برخي از سايت ها هستند كه كيفيت بسيار پاييني دارند و يا امكان اينكه جريمه گوگل شامل حال آنها شود زياد است. برخي از رقباي شما هستند كه ممكن است سايت هاي بي كيفيت را پيدا كنند و لينك سايت شما را در آن سايت ها قرار دهند در نتيجه رتبه سايت شما روز به روز افت پيدا خواهد كرد. براي جلوگيري از اين راه حل سايت هايي كه به سايت شما لينك داده اند را به صورت مداوم چك كنيد و ببنينيد از لحاظ كيفيت مناسب هستند؟!

برخي پارامترها هستند كه با آنها ميتوان كيفيت سايت را سنجيد مانند Page authority، Domain authority، Spam score و ...

4. دو سايت يكسان با دامنه هاي مختلف:

ممكن است شما دو سايت داشته باشيد و مطالب آن يكسان باشد و مالك هردو سايت هم خودتان باشيد. اين كار در عمل مورد پذيرش موتورهاي جستجو نيست چرا كه مطالب به درستي ايندكس نمي شود. ربات و خزنده هاي گوگل به شدت حساس هستند و همه چيز برايشان داراي اهميت است. براي اينكه هر دو سايت را به سايتي واحد تبديل كنيد و صفحات ايندكس شده را در يك سايت گردآوري كنيد بايد از ريدايركت سايت يا redirect 301 استفاده كنيد.

5. يك روش غير معمول ديگر كه واقعا آزار دهنده است، استفاده از متون هم رنگ پس زمينه است و براي كاربران قابل مشاهده نيست و تصور برخي مديران سايت اين است كه اين متون توسط موتورهاي جستجوگر، با كلمات بيشتري شناخته و ديتكت ميشود.اين كار به شما نمره منفي مي دهد و بر عكس تصورتان سايت شما در ليست سياه مي نشيند.چون معيارهاي موتورهاي جستجوگر بسيار متفاوت و پيشرفته شده است.

6. بهينه كردن صفحات بي كاربرد براي كاربران سايت شما خيلي جالب نيست بنابراين بازديد كاربران از آن صفحات بسيار كم مي شود، درنتيجه پنالتي شدن سايت توسط گوگل را در پي خواهد داشت. درست است كه بهتر است تمامي صفحات سايتتان را سئو و براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد و مدام آن ها را با معيارهاي روز گوگل جلو ببريد اما كاربري سايت شما هم بسيار اهميت دارد و قطعا نبايد روند كار خود را طوري ادامه دهيد كه به جريمه گوگل منجر شود و صفحات به اصطلاح پرت در سايت قرار دهيد و وقت و انرژي براي بهينه كردن آن بگذاريد در حالي كه نتيجه و بازخودي هم برايتان نخواهد داشت.

7. مرتبط بودن كلمات كليدي بسيار موثر است مثلا شما در زمينه آي تي زير شاخه طراحي نرم افزار هاي تحت وب فعاليت داريد و در سايت خود تمام كلمات مرتبط با آي تي را مينويسيد. مانند سخت افزار، شبكه ، سيستم هاي هوشمند، و .... اين كلمات ممكن است بتواند در سئو سايت و جستجو تاثير مثبتي داشته باشد اما براي كاربري سايت شما اصلا مفيد نخواهد بود . و اين وضوع ميتواند امتياز منفي و جريمه گوگل را در پي داشته باشد و شما اسم سايت شما را به اسامي ليست سياه اضافه كند. به اين روش keyword stuffing مي گويند.

تكرار كلمات كليدي در سايت

8. نمايش متفاوت متن براي كاربر و موتورهاي جستجو، اصطلاحا page cloacking نام دارد. برخي از مديران سايت به دو دليل از اين روش استفاده مي كنند:

  • استفاده از اين روش به باعث مي شود كه سايت در بين رقبا رتبه بهتري كسب كند اما رقباي شما نمي توانند از اين كدها باخبر شوند.
  • استفاده از متوني كه داخل متن وجود دارد كه براي بهينه سازي سايت مفيد است اما از ديد كاربر پنهان مي ماند وبعضا ممكن است كاربر با محتوايي كاملا متفاوت مواجه شود.

استفاده از page cloacking توسط الگوريتم پاندا شناسايي و جريمه گوگل را متوجه سايت خواهد كرد و ممكن است سايت پنالتي شود.

خروج از پنالتي گوگل

گوگل پنالتي و نحوه خروج از آن

اگر لينك خريداري كرده باشيم و يا لينك فروخته باشيم ولي خريد و فروش لينك منبع اصلي درآمد سايت نباشد و بخواهيم كه به رتبه گوگل برگرديم بايد چه كنيم؟ براي اينكار در وب مستر گوگل در بخش پيام ها يك راهنمايي كامل هست كه پيشنهاد مي كنم حتما آن متن را بخوانيد و قدم به قدم طبق آن پيش رويد. در اين بخش مراحل اصلي خروج از پنالتي گوگل را بررسي مي كنيم:

  • اگر در فروم ها و كامنت ها لينك گذاشته ايد تا جاي ممكن آنها را حذف كنيد.
  • اگر به كاربران اجازه افزودن لينك در كامنت هاي سايت را داده ايد تمام لينك هاي موجود در كامنت را حذف كنيد. اينكار با يك دستور PHP يا ASP ممكن است و لازم نيست كل پيام هاي سايت را يكي يكي چك كنيد.
  • قسمتي از سايت را كه محتواي اسپم دارد و صرفا براي تبليغ يك سايت و مجموعه ديگر ايجاد شده است را حذف كنيد.
  • نام هاي كاربري تبليغاتي را در سايت تغيير داده و يا حذف كنيد.
  • در گوگل سايت خود را براي واژه هاي تبليغاتي و واژه هاي نامتعارف مربوط به مسائل غير اخلاقي سرچ كنيد. در صورت وجود چنين مطالبي آنها را حذف كنيد.
  • هر محتوايي را كه، ارتباط محتوايي، با كل سايت ندارد را حذف كنيد.
  • بحث هاي سياسي را از سايت حذف كنيد.
  • مانع قرار دادن لينك توسط كاربران شويد.

اگر مطمئن هستيد كه تمام مراحل را انجام داده ايد و ديگر سايت شما يك سايت اسپم نيست، اين موضوع را به اطلاع گوگل برسانيد لينك https://www.google.com/webmasters/tools/reconsiderationبه صورت مستقيم شما را به بخش مربوطه در وب مستر براي چك دوباره سايت مي برد. به ياد داشته باشيد كه سايت شما علاوه بر كنترل توسط ربات توسط كارشناسان گوگل بررسي مي شود.

نتيجه گيري : جريمه گوگل و پنالتي سايت توسط گوگل

درست است كه الگوريتم پنگوئن باعث مي شود كه سايت هاي خاطي جريمه هاي گوگل را متحمل شوند اما اين الگوريتم امروزه پيشرفت زيادي كرده و بسيار هوشمندتر از قبل عمل مي كند و اگر صفحات سايتي مغاير با آنچه در قوانين گوگل وجود دارد تنظيم شود فقط همان سايت جريمه و پنالتي مي شود و ممكن است كل سايت اسپم نشود. به هر حال دسترسي كاملي به قوانين گوگل وجود ندارد و نميتوان پيش بيني درستي درباره اين قوانين داشت بنابراين بايد محتاطانه تر عمل كرد و اصول و قوانين سئو را طوري به كار برد كه جريمه گوگل يا پنالتي متوجه سايت نشود.

منبع : وب 24

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 172
  • بازدید کلی : 2745
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی